Ж.Галбадрах: Сайн төлөвлөлт нь суурь түвшингүүдээ нарийн тооцоолж, бодитой гаргахаас эхэлнэ
Улсын Их Хурлын Хүний хөгжил, нийгмийн бодлогын байнгын хороо өчигдөр (2025.11.19) хуралдаж, Засгийн газраас өнгөрөгч сарын 30-ны өдөр өргөн мэдүүлсэн “Монгол Улсыг 2026-2030 онд хөгжүүлэх таван жилийн үндсэн чиглэл батлах тухай” Улсын Их Хурлын тогтоолын төслийн анхны хэлэлцүүлгийг хийлээ.Хэлэлцэж буй асуудалтай холбогдуулан гишүүд үг хэлж, асуулт асуув.УИХ-ын гишүүн Ж.Галбадрах: 5 жилийн төлөвлөлтөө маш сайн хийх хэрэгтэй. Эндээсээ жилийнхээ төлөвлөлтийг маш сайн хийж чадвал макро түвшинд ч тэр, салбарын түвшинд ч тэр яриад байгаа асуудлууд бүрэн тодорхой болоод, хаа хаанаа их хялбар болох юм. Их хуралд орж ирээд 1 жил болоход ойлгомжгүй зүйл байсаар байсан нь төлөвлөлтүүдийн мэдээллийг сайн олж харж чадаагүйд байв. Өнөөдөр шинэ төлөвлөлт орж ирж байгаад их олзуурхаж байна. Хэд хэдэн асуулт байна. Хэмжиж чадахгүй бол төлөвлөж чадахгүй, төлөвлөж чадахгүй бол хэрэгжүүлж чадахгүй. Тэгэхээр хэмжих тэр шалгуур үзүүлэлтүүдийг л маш сайн гаргах хэрэгтэй. Үүнийг л бодит байдлаа эгцэлж харсан байдлаар гаргах ёстой. Мөн ойлгомжтой, тодорхой байх ёстой юм. 2026, 2027 оны хөгжлийн төлөвлөгөө одоогийн төвлөрч буй 5 жилийн төлөвлөгөөг хийснээр их тодорхой болно. 2026 оны хөгжлийн төлөвлөгөөнд хэд хэдэн асуудал туссан байсан. Тухайлбал, сургуулийн хүртээмжийн тал дээр 45 сургууль, 45 цэцэрлэг шинээр барихаар туссан ч улсын төсөвт ердөө 2 сургууль, 3 цэцэрлэг орж ирж байгаа юм. Энэ ямар учиртай вэ? Хөгжлийн төлөвлөгөө гаргаж байгаагийн хэрэг байна уу?Бид хойшид зарчим барих ёстой. Хөгжлийн төлөвлөгөөнд ороогүй зүйлсийг төсөвт тусгахгүй гэдэг зарчмаа барих хэрэгтэй. Ажлын хэсгүүд үүнтэй холбоотойгоор байгуулагдаж байна. Ялангуяа боловсролын салбарынхаа шалгуур үзүүлэлтүүдийг гаргахад нэлээн ажиллана гэж бодож байна. Бид зарчим сайн барих ёстой л доо. Эхлээд салбарынхаа асуудлыг сайн эрэмбэлье! Боловсролын салбарт ямар эрэмбүүдийг хийж байгааг П.Наранбаяр сайдаас асууя. Сайн төлөвлөлт, суурь түвшингүүдийг бодитой гаргая. Миний хувьд зарчмын зөрүүтэй 5 санал гаргасан. Суурь түвшин нь ямар ч тооцоололгүй, бодит байдалтай нийцэхгүй, худал тоонууд явсан. Хүрэх үр дүн, зорилтот түвшнээ тодорхой тавих ёстой. Үүнийг судалгаан дээр тулгуурлаж хийх ёстой. Ингэж гэмээ нь хэрэгжих боломжтой. Сургуулийн хүртээмж, багшийн хэрэгцээ, хөрөнгө оруулалт, барилгын ажлын явцтай холбогдуулан 5 зарчмын зөрүүтэй санал тавьсан.